René Metge wymyślił też liczne imprezy, które przeniosły fanów rajdów w odległe krainy, np. Paryż–Moskwa–Pekin (1992) czy Rajd Transorientalny (2008). René Metge jest najbardziej znany ze swoich startów w Porsche, ale obecny dyrektor Rajdu Dakar, David Castera, będzie cenił wspomnienia o nim jako organizatorze: „Zapamiętam go jako artystę, entuzjastę, który chciał dzielić się swoją pasją. Pierwszym dużym rajdem, w jakim wystartowałem, był Paryż – Pekin w 1992. Umiał zabierać ludzi tam, gdzie nikt wcześniej nie dotarł. To oczywiste, że był dla mnie źródłem inspiracji”.
Metge w dalszym ciągu dzielił się swoją pasją w Dakarze, zabierając znanego piosenkarza Johnny'ego Hollyday’a na trasy Afryki w 2002 r., a także dziennikarza Bernarda Chevaliera i czytelników L'Équipe w latach 2004–2006. W swoim ostatnim Dakarze 2007 połączył siły z Yvanem Müllerem, specjalistą od wyścigów torowych i na lodzie. Jego dziedzictwo żyje również w Dakarze 2024, w czasie którego dwie załogi Dakar Classic – ostatni zwycięzcy Juan Morera i Lidia Ruba oraz francuski duet Frédéric Larre i Jérémy Athimon będą ścigać się w replikach jego Porsche 959 z 1986 roku.
Francuz rywalizował także w wyścigach długodystansowych – m.in. zaliczył 12 edycji wyścigu 24 godziny Spa-Francorchamps, osiągając najlepszy wynik w 1986 roku (4 miejsce) za kierownicą BMW oraz 6 edycji słynnego 24h Le Mans, w którym jako zawodnik Porsche najwyżej został sklasyfikowany w 1982 roku (5 miejsce).
Zespoły startujące w tegorocznym Rajdzie Dakar przekazały kondolencje córce Élodie, która była pilotem René Metge’a w 2003 roku oraz pozostałym bliskim.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?