Obwodnica na półmetku

(jp)

Tygodnik Ostrołęcki

Aktualizacja:

Tygodnik Ostrołęcki

Od lipca kierowcy wjeżdżający do Ostrowi od strony Warszawy będą mieli trudniej. Wszystko po to, żeby za rok było łatwiej. Budowa pierwszego odcinka obwodnicy Ostrowi zmierza powoli do końca.
Pół kilometra przed wjazdem do miasta widać jak bardzo zaawansowane są prace przy budowie jednego z trzech bezkolizyjnych skrzyżowań - tego z szosą w kierunku Broku. Od lipca na środku obecnej jezdni szosy krajowej nr 8 będą budowane filary nowego wiaduktu prowadzącego ku półtorakilometrowej odnodze obwodnicy w kierunku Broku. Drogowcy mają zorganizować tymczasowe objazdy, ale utrudnienia w ruchu mają być na tyle duże, że należy spodziewać się korków, zwłaszcza w piątki południami, gdy turyści z Warszawy będą jechać na Mazury.
Wiadukt ma stanąć do końca wakacji. Kierowcy, którzy podróżując trasą nr 8, nie mają potrzeby wjeżdżać do Ostrowi, nie będą musieli tego czynić od listopada przyszłego roku. Wówczas to pierwszy odcinek obwodnicy ma zostać oddany do użytku. Wokół miasta, w odległości ok. 2 km od centrum w linii prostej powstanie jednojezdniowa szosa z poboczami. Równolegle wokół niej zostanie przygotowany pas ziemi pod budowę drugiej nitki w przyszłości. Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych twierdzi, że nie opłaca się budować dwujezdniowej obwodnicy Ostrowi, bo natężenie ruchu jest zbyt małe. Budowa jednojezdniowej obwodnicy Ostrowi została podzielona na dwa etapy. Pierwszy odcinek będzie niebawem gotowy. Druga zaś część stoi na razie pod znakiem zapytania, ponieważ wciąż nie udało się wykupić wszystkich gruntów. Dyrektor warszawskiej oddziału GDDP Wiesław Adamczyk zapewnia, że sprawa ta zostanie rozstrzygnięta jeszcze w lipcu i wówczas zostanie ogłoszony przetarg na budowę drugiego odcinka. Dopóki nie zostanie on wybudowany, obwodnica będzie bezużyteczna, ponieważ będzie się kończyć w polu. Budowa ostrowskiej obwodnicy jest częścią modernizacji drogi krajowej nr 8, która jest częścią międzynarodowej trasy Via Baltica łączącej Warszawę z Tallinem. Po zakończeniu obejścia Ostrowi będzie dobudowywana druga jezdnia od Radzymina do Wyszkowa, a do roku 2005 ma powstać również dwujezdniowa obwodnica Wyszkowa łącznie z budową nowego mostu na Bugu.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Specjalnie dla Was

Wideo