Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Brańszczyku ruszyło przedszkole dla dzieci z autyzmem

I. Sobczak
I. Sobczak
Oddział przedszkolny dla dzieci z autyzmem został uruchomiony przy Zespole Szkół Specjalnych w Brańszczyku. To jedyna tego typu placówka w powiecie wyszkowskim.

Budynek, w którym znajduje się Zespół Szkół Specjalnych w Brańszczyku, a teraz także oddział przedszkolny, powiat dzierżawi od parafii. Do tej pory część tych pomieszczeń była zamieszkiwana przez lokatorów, kiedy lokal został zwolniony, proboszcz parafii przekazał tę część budynku w zarząd ZSS.

Choć pomysł utworzenia przedszkola dla dzieci autystycznych pojawił się już dawno, dopiero wtedy, kiedy znalazło się miejsce, zaczęto go realizować.
Zespół szkół specjalnych otrzymał od powiatu, a ten z Ministerstwa Edukacji, 76 tys. 157 zł na dofinansowanie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne z rezerwy oświatowej subwencji oraz 38 tys. zł na remont pomieszczeń na potrzeby oddziału.

Powierzchnia budynku to łącznie 140 m kw. Mieści się w nim kuchnia, łazienka, trzy sale, szatnia. Wkrótce na zewnątrz planowane jest powstanie placu zabaw. Obecnie powstała jedna grupa, do której uczęszcza czworo dzieci, jeśli jednak będzie potrzeba uruchomienia drugiego oddziału przedszkolnego, warunki lokalowe, a także kadra, która przygotowana jest do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych są na to gotowe. Klasy nie mogą liczyć więcej niż 4-6 osób ze względu na to, że praca z takimi dziećmi wymaga więcej uwagi. Powiatowy oddział przedszkolny jest przeznaczony dla dzieci od 3 do 8 lat z chorobą autystyczną.

Oficjalne otwarcie oddziału przedszkolnego odbyło się 2 września. Obecni na nim byli: starosta Bogdan Pągowski, wicestarosta Teresa Trzaska, naczelnik wydziału edukacji powiatu wyszkowskiego Krzysztof Arbaszewski, wójt gminy Długosiodło, który współpracuje z ZSS w Brańszczyku, Stanisław Jastrzębski, pracownicy, rodzice i dzieci.

Joanna Adler przedstawiła cele i założenia oddziału przedszkolnego w Brańszczyku.
- Autyzm to zaburzenie niezwykle skomplikowane, które zakłóca prawidłowe funkcjonowanie wszystkich sfer rozwojowych. Naszym celem jest chronić dzieci przed utrwaleniem nieprawidłowych wzorców zachowań. Misją jest dbanie o wszechstronny rozwój w celu przygotowania dzieci do możliwości korzystania z placówek integracyjnych czy masowych. My nie chcemy zatrzymywać tutaj tych dzieci, tylko je przygotować do samodzielnego funkcjonowania - wyjaśniła.

W placówce będą pracowali specjaliści tj. psycholog, pedagog, logopeda, oligofrenopedagog, terapeuci integracji sensorycznej, którzy będą dokonywali diagnozy funkcjonalnej dzieci, na bazie której konstruowane będą indywidualne programy terapeutyczne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki