Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont mostu kolejowego w Ostrołęce. Znamy termin. To część większej inwestycji – modernizacji linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele

Piotr Ossowski
Piotr Ossowski
Aleksandra Zdanowicz
Remont mostu kolejowego w Ostrołęce. Znamy termin. Trwa modernizacja linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele. W ramach tego zadania zostanie też przebudowany most przez Narew. Czy będą mogli z niego korzystać piesi? Kiedy rozpocznie się remont? Co z przebiegającą pod mostem drogą do Dzbenina?

Umowa na modernizację, nieużytkowanej od lat, linii kolejowej Ostrołęka-Chorzele została podpisana w lipcu zeszłego roku. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, wykonawcą jej spółka-córka Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Wartość zadania: 314 mln zł.

Inwestycja jest wykonywana w formule „projektuj i buduj”, więc w pierwszych miesiącach od podpisania umowy na samej linii niewiele się działo. Jak jest teraz?

- Zakończono prace projektowe. Na placu budowy zgromadzone są materiały, w tym m.in. szyny, podkłady oraz kruszywo. Wykonawca pracuje na linii. Stary tor rozebrano już na odcinku prawie 40 km. Prace realizowane są zgodnie z harmonogramem, a stan epidemii obecnie nie ma wpływu na ich przebieg.

W najbliższych miesiącach będą kolejne prace związane z demontażem starych torów. Później, jeszcze w tym roku planowane są prace przy peronach

- poinformował nas Mirosław Siemieniec - rzecznik prasowy PKP PLK.

W ramach inwestycji zmodernizowanych zostanie 35 przejazdów kolejowo-drogowych. W tym dwa najważniejsze w Ostrołęce.

- Na przejeździe przy ul. Goworowskiej w Ostrołęce zamontowane zostaną sygnalizatory oraz rogatki. Podobnie będzie przy ul. Warszawskiej, gdzie przejazd będzie dodatkowo zabezpieczony i obsługiwany z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Ostrołęce - informuje rzecznik PKP PLK.

Wielu ostrołęczan najbardziej interesuje sprawa mostu kolejowego. Charakterystyczna konstrukcja kratownicowa zniknie z krajobrazu miasta. Co ją zastąpi? Na razie... nie wiadomo.

- Wyremontowane zostaną podpory obiektu oraz powstanie nowa konstrukcja przeprawy. Obecnie opracowywana jest dokumentacja projektowa - tłumaczy Mirosław Siemieniec.

I dodaje:

- Zakres projektu nie przewiduje udostępnienia mostu kolejowego dla pieszych. Przejazd drogą w kierunku Dzbenina ma być zachowany. Szczegóły będą uzgadniane z zarządcą drogi. Rozpoczęcie przebudowy mostu planowane jest na koniec 2020 roku. Zakończenie całej inwestycji przewidywane w 2022 roku.

Zobacz inne materiały

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki