Młodzież dowiedziała się, że w przypadku sporu z nieuczciwym sprzedawcą lub usługodawcą każdy konsument może liczyć na bezpłatną pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Rzecznicy udzielają porad prawnych, interweniują u przedsiębiorców (np. poprzez przeprowadzenie mediacji lub pouczenie) czy pomagają w przygotowaniu pozwu.
Korzystając z ulotek, plakatów, prezentacji multimedialnej uczniowie mogli dowiedzieć się o nowych uregulowaniach prawnych dotyczących konsumenta, które obowiązują od 25 grudnia 2014 r.
Młodzież ze Szkolnego Klubu Przedsiębiorczych wśród społeczności szkolnej przeprowadziła konkursy, np. na określanie w handlu postaw asertywnych, uległych i agresywnych, na rozpoznawanie znaków związanych z obrotem towarowym, na wskazywanie uprawnień przysługujących konsumentowi, czy na wskazywanie uczciwych i nieuczciwych praktyk handlowych.
„Wszyscy jesteśmy konsumentami” – te słowa, wypowiedziane 15 marca 1962 r. przez prezydenta Stanów Zjednoczonych J.F. Kennedy’ego, w związku z przyjęciem ustaw związanych z ochroną praw konsumentów, powinny być dla każdego przedsiębiorcy wskazówką przy opracowywaniu standardu obsługi klientów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?