MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Droga teraz, wiadukt za rok?

jastrzebieonline.pl
jastrzebieonline.pl
Na modernizację ul. Kościuszki wraz z budową nowego wiaduktu nad torami kolejowymi potrzeba około 26 mln zł

Trwają starania o podział planowanej modernizacji ul. Kościuszki na dwa etapy. Wówczas w tym roku być może udałoby się przebudować drogę na odcinku od wiaduktu do ul. Warszawskiej, natomiast budowa nowego wiaduktu zostałaby przełożona na kolejne lata. Nie ma jednak ciągle konkretnych decyzji, a zarządca drogi - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - może ją na razie tylko doraźnie "łatać".

Po wyremontowaniu - przed dwoma laty - pierwszego odcinka drogi krajowej nr 62, czyli ul. Serockiej, GDDKiA podjęła decyzję o wstrzymaniu prac na dalszym odcinku. Inwestycja polegająca na budowie nowego wiaduktu oraz modernizacji ul. Kościuszki trafiła na listę zadań rezerwowych, przewidzianych do realizacji po 2013 roku. Będzie ona jednak i wówczas realizowana pod warunkiem wygospodarowania odpowiednich pieniędzy w budżecie GDDKiA. A kwota jest niebagatelna - sam wiadukt ma kosztować kilkanaście milionów złotych, a przebudowa ul. Kościuszki to kolejne 10 mln zł. Dlatego - jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie - trwają starania o podział inwestycji na dwa odrębne zadania. W pierwszej kolejności realizowana byłaby przebudowa ul. Kościuszki, która już teraz właściwie nie nadaje się do użytku, a w następnym roku powstałby nowy wiadukt.

O tym, że droga nie nadaje się do użytku, wiedzą władze samorządowe, które nieustannie zabiegają o wpisanie remontu ul. Kościuszki na listę tegorocznych inwestycji. Starosta Bogdan Pągowski ponownie napisał w tej sprawie do ministra transportu. Ale wiedzą o tym także pracownicy GDDKiA, z oddziału w Ostowi Maz., który odpowiada za bieżące utrzymanie drogi.

- Ja nie mam prawa wnioskować o zamknięcie drogi dla ruchu, ale poinformowałam swoich przełożonych o stanie tej drogi po ostatnich ulewach - mówi kierownik rejonu Anna Raszewska.
Odpowiedź jest jedna: doraźnie "łatać" nawierzchnię i zapewnić przejezdność drogi. Co z remontem?

Uzupełnianie ubytków w nawierzchni będzie prowadzone nie tylko na ul. Kościuszki. Poprawek wymaga także niedawno przebudowywana ul. Serocka. W eksperymentalnej nawierzchni z dodatkiem kauczuku powstały po zimie wyrwy i ubytki. Prawdopodobnie GDDKiA w ramach gwarancji sfrezuje warstwę ścieralną drogi i połozy nowy asfaltowy "dywanik"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki