Autorką jest mieszkanka Ostrowi, która - jak pisze - stale i od dawna jeździ autobusami PKS.
Oto fragment listu:
"Po pierwsze: w autobusach w porze zimowej (czyli w tym okresie ) panuje okropny chłód.(…) Po 15-20 minutach jazdy zachodzi w ręce i stopy. Ale nasi kierowcy są mili więc puszczają chłodne powietrze (zamiast ciepłego ) i robi się jeszcze bardziej nie przyjemnie. Gdyby tego było mało, od czasu do czasu z dachu poleci śnieg. (…) Za to latem w autobusach panują saharyjskie warunki. Temperatura jest wtedy równa z tą na dworze, jest duszno, gorąco i unoszący się kurz z siedzeń to doprawdy trudny orzech do zgryzienia.
(…)
Nie rozumiem również, czemu PKS Ostrów Mazowiecka nie oferuje swoim pasażerom różniej formy biletów. Albo kupuje się miesięczny z np. ulgą dla uczniów czy też inną , albo trzeba kupować bilet normalny, gdzie już nie wszystkie ulgi obowiązują . I tak w przypadku potrzeby zakupienia biletu np. na 2 tygodnie trzeba wykupywać miesięczny, co skutkuje wyrzuceniem połowy pieniędzy w błoto. (…)
Z listem zapoznaliśmy Tomasza Zielińskiego, kierownika Placówki Terenowej PKS w Ostrowi Mazowieckiej:
- List jest bardzo ogólny, nie ma w nim zbyt wiele konkretów. Autorka (lub autor) jest bardzo krytyczna (krytyczny) w stosunku do PKS-u, ale zdecydowana większość tych uwag nie jest umiejscowiona w czasie. Ogólna uwaga czytelniczki, że w autobusach bywa zimno, jest prawdziwa. Zimą może być w autobusach zimno, zwłaszcza rano, kiedy rusza w trasę. Przy niskich temperatury mogą także zdarzyć się awarie. Uwagi czytelniczki dotyczą kursów lokalnych, które trwają krótko, więc nie sądzę, żeby miało to fatalne skutki dla zdrowia pasażerów. Latem natomiast w autobusach może być gorąco. W naszych pojazdach obsługujących trasy lokalne nie ma klimatyzacji i raczej nie będzie.
Konkretna jest uwaga, że w naszej ofercie nie mamy biletów okresowych, są tylko miesięczne. Są one skalkulowane na poziomie połowy cen biletów jednorazowych, więc pasażer, jeśli przez część miesiąca nie jeździ, powinien sobie po prostu skalkulować, co mu się bardziej opłaca: bilet miesięczny czy bilety jednorazowe. Na koniec powiem jeszcze, że PKS nie jest firmą państwową. Działa normalnie na rynku, naszą misją jest przewożenie pasażerów i robimy to w celu osiągnięcia zysku.
Więcej przeczytasz w następnym papierowym wydaniu TO
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?