Czystość po polsku
Zgodnie z wynikami ankiety, Polacy należą do narodów, które zdecydowanie cenią sobie czystość. Aż 39% z nas przyznaje, że odkurza od 2 do 5 razy w tygodniu, a 21% - raz dziennie. W obydwu przypadkach przewyższamy średnie globalne, które wynoszą odpowiednio 33% i 13%. Badanie ujawniło, że większość z nas odkurza popołudniami w ciągu tygodnia, a czynności tej poświęcamy do godziny - taką ilość czasu zadeklarowało 95% respondentów. Do sprzątania podłóg przystępujemy
z reguły w ubraniu codziennym (51%) lub w stroju sportowym (35,3%). Co ciekawe, 3,4% Polaków przyznało, że odkurza w bieliźnie lub nago.
Nieznośny hałas
Nie da się ukryć - odkurzanie nie należy do ulubionych sposobów na spędzanie czasu. Jednak co, tak naprawdę, denerwuje w nim Polaków w największym stopniu? Zgodnie z wynikami badania Electrolux Global Vacuuming Survey 2013 tym czynnikiem jest towarzyszący mu hałas - 24,2% polskich ankietowanych wskazało go jako najbardziej irytujący. Na drugim miejscu wśród mankamentów sprzątania podłóg znalazło się słabe zasysanie kurzu przez urządzenie (16,8%), a na trzecim - konieczność wymiany worka (15,4%).
Jak zatem umilamy sobie tę niezbyt lubianą przez nas czynność? Jak się okazuje, większość z nas słucha muzyki - takiej odpowiedzi udzieliło 31% polskich badanych. Najczęściej wybieranym gatunkiem jest pop (15,8 %). Odkurzamy także przy akompaniamencie mieszkanki różnych stylów (14,2%) oraz rock 'a czy heavy metalu (9%).
Emocje towarzyszące odkurzaniu
Ankieta Electrolux Global Vacuuming Survey 2013 zbadała także, jakie emocje towarzyszą nam po skończonym odkurzaniu. Wyniki ujawniły, że wśród Polaków najczęściej występującym odczuciem jest ulga - takiej odpowiedzi udzieliło 30% respondentów i był to najwyższy wynik w tej kategorii, spośród wszystkich 23 krajów biorących udział w badaniu. Co ciekawe, odkurzanie może wywoływać także przyjemne stany emocjonalne. Wśród Szwedów, którzy uporali się z tym domowym obowiązkiem najczęściej pojawiającym się odczuciem jest satysfakcja, a wśród mieszkańców Turcji - wzrost poczucia szczęścia.
Odkurzacz dla polskiego konsumenta
Zakup odkurzacza to poważna decyzja, a dostęp do bogatej oferty z pewnością jej nie ułatwia. Czym polscy konsumenci kierują się podczas wyboru tego urządzenia? Ankieta wykazała, że najważniejszym czynnikiem jest dla nas skuteczność zasysania kurzu. Ponad 30% osób uznało to za najważniejszą cechę. Podobny wynik pojawił się w odpowiedziach ankietowanych z całego świata. Podczas kupowania odkurzacza, Polacy zwracają także uwagę na inne cechy. Na drugim miejscu znalazła się moc, a na trzecim - ilość zużywanej energii. Okazuje się, że nie należymy do estetów - najmniej istotny jest dla nas design urządzenia. Tylko 0,48% z nas wskazało ten element, jako ważny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?