Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prezydent Janusz Kotowski walczy o 'Via Baltica' przez Ostrołękę

Jarosław Sender

Prezydent Miasta Janusz Kotowski zwrócił się do naszych parlamentarzystów o wsparcie działań Samorządu Miasta w walce o "ostrołęcki" przebieg drogi Via Baltica. Listy skierowane do posłów Andrzeja Kani i Arkadiusza Czartoryskiego oraz senatora Krzysztofa Majkowskiego to prośba o włączenie się we wspólne starania o wybór najbardziej korzystnego dla Ostrołęki wariantu.

W pracach koncepcyjnych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz firmy doradczej Scott Wilson wariant nr 43 należy do 4 najpoważniejszych. Jego ogólny przebieg wyznaczają punkty: Budzisko (przejście graniczne z Litwą) - Suwałki (DK8) - Raczki - Cimochy (DW655) - Kalinowo (DW661) - Ełk (DK16) - Nowa Wieś Ełcka (DK65) - Szczuczyn (nowy odcinek) - Stawiski - Łomża - Miastkowo - Ostrołęka - Różan - Pułtusk - Serock - Legionowo - Warszawa (DK61). Rozwiązanie to zaspokoiłby ogromne potrzeby w infrastrukturze drogowej naszego regionu, a jednocześnie, jak mówi "Prognoza oddziaływania na środowisko skutków realizacji strategii", jest to wariant, który w najmniejszym stopniu degraduje krajobraz.

Jednakże bez zaangażowania się wszystkich instytucji i osób, mogących mieć wpływ na decyzję, w tym lokalnych parlamentarzystów, perspektywa budowy trzeciego mostu i miejskiej obwodnicy może się nie ziścić. W związku z tym, że decyzje zapadną na szczeblu centralnym, mieszkańcy i samorządowcy miasta Ostrołęki oczekują aktywnego zaangażowania się przedstawicieli najwyższego szczebla.

List Prezydenta do Parlamentarzystów w sprawie Via Baltica

Zwracam się do Pana z uprzejmą prośbą o wsparcie działań Samorządu Miasta Ostrołęki w sprawie wyboru najkorzystniejszego dla naszego miasta przebiegu l Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego 'Via Baltica' (Warszawa - Budzisko)- wariantu 43.

Moje stanowisko wsparła Rada Miasta Ostrołęki podejmując w tej sprawie uchwałę, którą przekazuję w załączeniu. W moim przekonaniu mamy realną szansę skutecznie zabiegać o to, żeby dzięki budowie tej ekspresowej trasy Ostrołęka doczekała się wreszcie trzeciego mostu, obwodnicy miasta oraz odciążenia naszych mieszkańców i ulic z nadmiernego ruchu samochodowego. Nasze starania wymagają wsparcia ze strony wszystkich Instytucji i osób, mogących mieć wpływ na decyzję, w tym lokalnych parlamentarzystów. Ten bardzo ważny temat wymaga przede wszystkim podjęcia stosownych działań, które mogłyby wesprzeć starania Samorządu Miasta Ostrołęki.

Wariant 43, którego ogólny przebieg wyznaczają punkty: Budzisko (przejście graniczne z Lity/ą) - Suwałki (DK8) - Raczki - Cimochy (DW655) - Kalinowo (DW661) - Ełk (DK16) - Nowa Wieś Ełcka (DK65) - Szczuczyn (nowy odcinek) -Stawiski - Łomża - Miastkowo - Ostrołęka - Różan - Pułtusk - Serock - Legionowo - Warszawa (DK61), zaspokoiłby ogromne potrzeby w infrastrukturze drogowej naszego regionu, a jednocześnie, jak mówi "Prognoza oddziaływania na środowisko skutków realizacji strategii", jest to wariant, który w najmniejszym stopniu degraduje krajobraz.

Jednocześnie pragnę poinformować, iż Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz firma Scott Wilson Ltd organizuje w dniu 5 czerwca 2008 r. o godz. 12°° w sali nr 9 Urzędu Miasta Ostrołęki spotkanie w ramach formalnych konsultacji społecznych dotyczących projektu "Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego 'Via Baltica' (Warszawa - Budzisko), na które serdecznie zapraszam.

Z poważaniem,
Prezydent Miasta
Janusz Kotowski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki