Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakładasz stronę internetową? Musisz wiedzieć czym jest pozycjonowanie

.
Nie będzie wcale przesadą stwierdzenie, że w dobie internetu, który zdobył popularność niemal w każdej dziedzinie życia, pozycjonowanie stron jest obowiązkiem każdego właściciela witryny internetowej, który ma w planach zaistnieć w internecie. Liczba aktywnych internautów z roku na rok rośnie, a według przeprowadzonych badań z samej wyszukiwarki Google korzysta aktualnie ok. 20 mln użytkowników, co stanowi 93% łącznej ich liczby. Niewątpliwie jest to niepodważalny w żaden sposób dowód na to, że prowadząc jakikolwiek biznes trzeba nastawić się na obecność w sieci. Żeby tak się stało konieczna jest znajomość podstawowych zasad pozycjonowania stron internetowych tak, by konkretną witrynę łatwiej było znaleźć w wyszukiwarkach.

Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron, nazywane potocznie również SEO (ang. search engine optimization) to zespół działań mających na celu zwiększenie widoczności danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Oznacza to przede wszystkim zdobycie i zachowanie określonej, jak najwyższej a najlepiej jednej z pierwszych, pozycji na stronie wyświetlanej użytkownikowi po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę internetową. Jest to o tyle istotna kwestia, że ponad 90% internautów nawet nie zagląda na kolejne strony wyświetlanych wyników. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej i poza nią pozwala na wzrost ruchu na stronie, a co za tym idzie większą szansę na pozyskanie dodatkowych, nowych klientów.

Jak działa pozycjonowanie?
Pierwsza rzecz, na jaką należy zwrócić uwagę po postawieniu strony jest dodanie jej adresu URL do katalogu np. Google. Od tego zależeć będzie czy strona internetowa w ogóle będzie widoczna, a co za tym idzie możliwa do odnalezienia w wyszukiwarce. Kiedy strona zostanie zgłoszona do Google, trzeba poczekać kilka dni, aż pracownicy serwisu zweryfikują i zaakceptują zgłoszenie. Dopiero wówczas można zacząć działać. Kiedy strona jest widoczna w wyszukiwarce, czas na kolejny krok, a ten polega na przeprowadzeniu wszelkich działań mających na celu ułatwienie internautom odnalezienia strony po różnych frazach kluczowych. W tym miejscu bardzo istotną kwestią jest przeprowadzenie wstępnej analizy słów kluczowych, czyli sprawdzenie pod jakimi słowami klienci szukają podobnych usług, a następnie wybranie spośród nich takich, które pozwolą w miarę szybko wypozycjonować stronę.
Wiadomym jest, że im popularniejsze słowa kluczowe tym pozycjonowanie staje się trudniejsze, głównie ze względu na dużą konkurencję, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by daną witrynę internetową pozycjonować na kilka różnych fraz. W gruncie rzeczy im ich więcej, tym lepsze rezultaty. Należy jednak pamiętać, że przy bardzo popularnych frazach może być niezwykle trudno wbić się w czołówkę wyszukiwarki. Czasami lepiej więc zrezygnować z nich na rzecz mniej popularnych, ale takich, które pozwolą uzyskać pierwsze miejsce w wyświetlanych wynikach wyszukiwarki.
 
Warto zastanowić się nad optymalnym sposobem pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki Google.
Wpisując rozmaite słowa kluczowe w wyszukiwarki Google, internauci próbują uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania. A przecież każdy biznes, niezależnie od branży, definiują słowa kluczowe, dzięki którym można skierować potencjalnych klientów na własną stronę internetową.

Sposoby na uzyskanie ruchu z wyszukiwarki są dwa:

  • PPC (Pay Per Click) – czyli reklama AdWords. Polega na płaceniu Google za pierwsze pozycje w wyszukiwarce. Wynagrodzenie opłacane jest za każde kliknięcie, które jednocześnie przekłada się na jednorazowy ruch na stronie. To metoda polecana szczególnie dla młodych stron.
  • SEO (Search Engine Optimization) – czyli po prostu pozycjonowanie stron za pomocą słów kluczowych, które umożliwia uzyskanie darmowych ruch na stronie z wyszukiwarki Google. W tym przypadku można również zdecydować się na współpracę z agencją SEO, która posiada profesjonalną wiedzę z zakresu promowanie stron z Google. Płaci się wówczas za wypracowany ruch na stronie lub wysokie pozycje słów kluczowych w wyszukiwarce.

Warto jednak pamiętać, że pozycjonowanie stron to proces wymagający czasu na uzyskanie konkretnego, co najważniejsze, stabilnego ruchu z wyników Google. Zazwyczaj zajmuje to około 6 miesięcy lub nawet dłużej.
Niewątpliwie dobrym rozwiązaniem dla właściciela strony jest też połączenie reklamy PPC oraz SEO, co daje pełny marketing w wyszukiwarce Google i lepszy ruch na stronie.
 
Określenie grupy docelowej, jako podstawa pozycjonowania
Zakładanie strony internetowej zawsze zachodzi w konkretnym celu. Strona firmowa, prócz tego, że jest swoistą wizytówką, powinna też czemuś służyć. Jej podstawowym zadaniem jest nie tylko budowanie wizerunku, ale przede wszystkim sprzedaż oferowanych przez firmę produktów i usług. W tym miejscu pojawia się więc kwestia określenia grupy docelowej klientów, do której kierowana będzie oferta. Zdefiniowanie kierunku, w jakim zmierza działalność pozwoli odpowiedzieć na pytanie, jak właściwie powinna wyglądać strona internetowa, jakie powinna zawierać treści, a co najważniejsze ułatwi zoptymalizować stronę internetową, skupiając się na treściach, których faktycznie dotyczy. Dlatego też niezwykle ważne jest nasycenie konkretnych podstron witryny odpowiednimi słowami kluczowymi. Ważne jest rozsądne ich dobieranie, co wiąże się z czytelnym nazwaniem poszczególnych rzeczy w danej branży, czy to produktów, czy usług. Z pewnością pomocne może okazać się zaglądanie na strony konkurencji, po to, by sprawdzić, jakie słowa kluczowe na określenie swojej branży, działalności czy oferty, wybrali właściciele rywalizujących firm. Warto również zadbać o to, by dane słowo kluczowe pojawiło się na danej stronie witryny kilka razy. Jednorazowe użycie danej frazy może bowiem okazać się niewystarczające, jednak wielokrotne z niego skorzystanie, na dodatek w wielu odmianach, zarówno w tekście, jak i w nagłówkach podstrony czy jej metatagach, czyli opisać obrazków oraz zdjęć.
Pozycjonowanie stron polega więc przede wszystkim na poprawie wszystkich tych czynników, które w bezpośredni sposób wpływają na popularność oraz pozycję danej strony w wynikach wyszukiwarek internetowych. Wiąże się z tym zatem nie tylko odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony, ale także zredagowanie godnych uwagi treści i ich trafiona optymalizacja. Ogólnie rzecz ujmując na stronie internetowej tak naprawdę wszystko ma ogromne znaczenie, od wyglądu, przez nagłówki, ciekawe treści i ich długość czy słowa kluczowe. Należy pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie to tylko połowa sukcesu, ważne jest by strona, na którą trafi klient zachwyciła i zainteresowała na tyle, by zechciał do niej wrócić, przy okazji polecając ją również innym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki