Zwłaszcza, że już dziś w godzinach szczytu nie jest łatwo wyjechać z Prądzyńskiego w Kopernika. A to jedyny wyjazd z nowej hali - przypomnijmy, że jej parking będzie mieścił się na dachu pierwszej kondygnacji.
Okazuje się, że wątpliwości miało także miasto.
- W styczniu 2013 roku jednostka projektowa projektująca nową halę targową przedstawiła propozycję obsługi komunikacyjnej hali jednym zjazdem od strony istniejącego dużego parkingu przy ulicy Prądzyńskiego - mówi Wojciech Dorobiński, rzecznik ostrołęckiego ratusza. - Przedstawiona koncepcja wzbudziła w zarządcy dróg wątpliwości co do zwiększenia obciążenia ruchem przyległych skrzyżowań i ulic, wobec czego inwestor hali targowej - Kurpiowskie Centrum Handlu i Usług, wykonał analizę obsługi transportowej przedmiotowej hali targowej, uwzględniającą istniejące i prognozowane natężenia ruchu na węzłach ulicy Inwalidów Wojennych i ulicy Prądzyńskiego.
Okazało się, że - zdaniem fachowców - nowy obiekt handlowy nie zakorkuje tych ulic.
- Analiza wykazała, iż ulice te przejmą natężenia ruchu powstałe po wykonaniu hali targowej. Poszczególne skrzyżowania i węzły według autora analizy - firmy "Traffic" Maciej Giers - posiadają znaczne rezerwy przepustowości. W rejonie budowanej hali targowej inwestor planuje na ulicy Prądzyńskiego wykonanie kilkunastu dodatkowych miejsc postojowych oraz przebudowę istniejących chodników w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji. Nie spowoduje to jednak reorganizacji ruchu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?