Od 2 stycznia przesyłki z sądów czy prokuratury dostarcza do naszych domów nowy operator pocztowy - Polska Grupa Pocztowa S.A. Fizycznie przynoszą je kurierzy, którzy w razie naszej nieobecności zostawiają awizo. Do tego momentu wszystko niby po staremu, problem pojawia się potem. Przesyłkę można bowiem odebrać tylko w wyznaczonych kioskach Ruchu lub punktach InPost.
- Nowe zasady związane ze zmianą firmy, doręczającej nasze przesyłki, są niestety mocno dokuczliwe. To nie znaczy, że praca Poczty Polskiej była idealna, ale teraz problemów jest znacznie więcej niż wcześniej. Część korespondencji wysyłanej przez nasze wydziały trafia do adresatów z opóźnieniem, czasem nawet dwumiesięcznym. Tzw. zwrotki, czyli poświadczenia odebrania przesyłek także trafiają do nas z opóźnieniem. Powoduje to wszystko konieczność odraczania rozpraw sądowych, wydłuża trwanie procesów. Odnotowujemy duża liczbę przesyłek w ogóle nie dostarczonych. Otrzymujemy na przykład adnotację, że podany został zły adres, po czym na rozprawach okazuje się, że wpisany przez nas adres był właściwy. Interesanci także często informują nas, że nie otrzymali awizo. O wszystkich takich przypadkach informujemy Sąd Okręgowy, który przesyła raporty do Ministerstwa Sprawiedliwości, które to w drodze przetargu wyłoniło nowego operatora pocztowego - mówi prezes sądu w Wyszkowie Grażyna Szymańska-Pasek.
Więcej w aktualnym papierowym wydaniu "Głosu Wyszkowa".
Więcej informacji z Wyszkowa i powiatu wyszkowskiego znajdziesz tutajWyszków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?