Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Ostrołęki bliżej. Wojewoda i miasto ogłaszają sukces

possowski
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zdecydowało o włączeniu szeregu inwestycji drogowych do Dokumentu Implementacyjnego do "Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)".

To efekt zakończonych konsultacji społecznych nad Dokumentem Implemantacyjnym - informuje branżowy portal rynekinfrastruktury.pl.

Jak czytamy w portalu "DI jest traktowany jako rozwinięcie zapisów SRT (czyli dokumentu, w którym nakreślono ogólne kierunki rozwoju transportu w Polsce). DI jest wstępnym planem działań inwestycyjnych, rankingiem ich priorytetowości. Konsultacje społeczne nad DI trwały od 2 stycznia do 5 lutego br. Wpłynęły w sumie 2843 uwagi od ok. 400 podmiotów (instytucji i osób prywatnych). Najwięcej uwag dotyczyło transportu kolejowego, jednak, jak już informowaliśmy, większość postulatów związanych z transportem kolejowym odrzucono. W przeciwieństwie do postulatów związanych z transportem drogowym."

Wśród inwestycji drogowych wpisanych do dokumentu jest obwodnica Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 61.

Informację tę skomentował na swoim profilu facebookowym wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski.

Napisał:

Obwodnica Ostrołęki pozytywnie zaopiniowana przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju po przeprowadzeniu konsultacji Dokumentu Implementacyjnego (...). To otwiera drogę do włączenie jej na listę projektów rządowego Programu Budowy Dróg Ekspresowych i Autostrad, a w konsekwencji na rozpoczęcie prac przygotowawczych. Pierwszym krokiem będzie przygotowanie studium uwarunkowań ekonomiczno-środowiskowych wraz z wariantowaniem i oceną oddziaływania na środowisko. Tak długo się o to staraliśmy wspólnie z samorządami miasta i powiatu. Wygląda na to, że wreszcie sprawa rusza z miejsca!!!

Miejmy nadzieję, że wojewoda się nie myli. Warto jednak pamiętać, że trwa właśnie kampania przed wyborami do europarlamentu, w których Jacek Kozłowski walczy o mandat europosła... Oby jego optymizm był oparty na realnych przesłankach a nie na chęci zbicia szybkiego kapitału politycznego w naszym regionie...

Komentarz do tej sprawy pojawił się także na oficjalnej stronie urzędu miasta. Czytamy w nim:

Przypomnijmy, że w styczniu bieżącego roku Prezydent Janusz Kotowski zwrócił się do Wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej o ujęcie w projekcie Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 inwestycji istotnych dla funkcjonowania miasta , regionu i północno-wschodniej Polski. W liście zawarto trzy propozycje, w tym budowę obwodnicy Ostrołęki przebiegającej poza granicami miasta, przebudowę linii kolejowej Tłuszcz - Warszawa oraz budowę wałów przeciwpowodziowych wzdłuż rzek Narew i Omulew na terenie miasta i powiatu ostrołęckiego. Są to zdaniem samorządu miasta najistotniejsze inwestycje związane z poprawą infrastruktury komunikacyjnej oraz stanu bezpieczeństwa mieszkańców miasta i powiatu. Przypomnijmy, że w inicjatywę budowy obwodnicy Ostrołęki zaangażowane były od kilku lat samorządy powiatu i miasta oraz władze wojewódzkie. Pomysł wsparły też dwa największe ostrołęckie zakłady Stora Enso i Energa Elektrownie SA. Dzięki zdecydowanym staraniom samorządu miasta w rządowych dokumentach pojawił się pierwszy konkretny zapis otwierający drogę do budowy tak potrzebnej Ostrołęce obwodnicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki