Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielka Moc polskich produktów - rusza ogólnopolska akcja Stowarzyszenia PEMI w sklepach Społem

Beata Modzelewska
organizator
Dzisiaj rozpoczyna się półtoramiesięczna akcja edukacyjna promująca kupowanie polskich produktów "Wielka Moc polskich produktów". Kampania odbędzie się także na Mazowszu, w 200 sklepach.

Celem akcji realizowanej przez Stowarzyszenie PEMI w ramach projektu "590 powodów, by kupować polskie produkty" jest edukacja Polaków w zakresie kupowania rodzimych produktów.

Na Mazowszu działania edukacyjne będą prowadzone w 200 sklepach Społem w Warszawie, Garwolinie, Wyszkowie, Ostrołęce, Płocku, Sochaczewie i Siedlcach. W punktach tych będą umieszczone plakaty informujące o korzyściach wynikających z kupowania rodzimych produktów, a także zachęcające do udziału w konkursie konsumenckim. W sklepach będą również specjalnymi naklejkami oznaczone polskie produkty, po to, by jeszcze bardziej przed świętami i majówką, ułatwić konsumentom wybór polskich produktów.

- To okres wzmożonych zakupów Polaków. Warto, by przy tym swoistym szczycie zakupowym, konsumenci zastanowili się nad polskimi produktami. To świetna okazja, by przypomnieć im o korzyściach wynikających z rodzimych wyrobów - mówi Mirosław Januszewski, prezes Stowarzyszenia PEMI.

Dla przypomnienia: z każdej złotówki nawet 60 groszy może wrócić za pośrednictwem podatków, pensji czy inwestycji z powrotem do gospodarki, jeżeli pieniądze wydane są na polski produkt. W wypadku kupowania produktów zagranicznych, zwykle wraca około 20 groszy.

Bardzo mocno zaangażowała się w akcję spółdzielnia "Społem" z Wyszkowa.

- Postanowiliśmy wziąć udział w akcji, ponieważ chcemy wspierać polskich producentów. Sami jesteśmy już wiele lat na rynku i znamy jego realia. Wiemy ile trudu trzeba ponieść, aby firma swoją działalność zamykała z wynikiem dodatnim. Pamiętajmy, że kupując rodzime produkty, przyczyniamy się do zwiększenia miejsc pracy i zatrzymania młodych, wykształconych Polaków w kraju. Większy obrót polskimi produktami to przecież wyższe dochody państwa, a tym samym lepsza jakość świadczonych usług zdrowotnych i edukacyjnych, czy wyższe emerytury. Mówiąc krócej, kupując polskie produkty myślimy o swojej przyszłości i przyszłości naszych dzieci - mówi Marek Kędzierski, wiceprezes "Społem" PSS w Wyszkowie.

Poza spółdzielnią w Wyszkowie plakaty promocyjne i oznaczone produkty będziemy mogli zobaczyć w sklepach w Garwolinie, Ostrołęce, Płocku, Sochaczewie i Siedlcach".

Na czym będzie polegać kampania "Wielka moc polskich produktów"

Główny akcent akcji zostanie położony na kwestię edukacyjną i promocyjną.
- Z jednej strony w 1500 sklepów pojawią się plakaty i ulotki informujące o tym, jak rozpoznawać wyrób wyprodukowany w Polsce, a także jakie korzyści odnosi konsument wybierając rodzime produkty. W dalszym ciągu niewielu Polaków zwraca na to uwagę, przez co w działaniach w ramach "590 powodów, aby kupować polskie produkty" bardzo dużo sił wkładamy w uwypuklanie tego akcentu. Z drugiej strony - co będzie całkowitą nowością - ułatwimy konsumentom wybór i przy niektórych polskich produktach będą specjalne oznaczenia - dodaje Januszewski.

Aby uatrakcyjnić całą akcję organizator kampanii - Stowarzyszenie PEMI - postanowiło wprowadzić jeszcze jedno działanie, polegające na konkursie konsumenckim. Każdy klient sklepu Społem, biorącego udział w akcji, po zakupie przynajmniej trzech wskazanych polskich produktów i wypełnianiu zadania konkursowego może wziąć udział w rywalizacji o nagrody.

- Liczymy, że konkurs jeszcze bardziej zaktywizuje konsumentów do wybierania polskich produktów, a samych producentów w przyszłości do wyróżniania ich pochodzenia. Bo i z tym bardzo często jest problem - podkreśla Januszewski

Akcja potrwa od 14 kwietnia do 31 maja. Na jej potrzeby przygotowano 5000 plakatów, 250 000 ulotek oraz 150 000 naklejek do oznaczania polskich produktów. Kampanii patronują Polscy producenci i polskie marki: Dawtona, Majonez kielecki, Musztarda Kielecka (WSP Społem Kielce), Browar Kormoran, SEKO, Ka-Ma Andrychów, Śnieżka-Invest, Almar Działoszyn, Termisil.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki