Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dobra wiadomość dla Ostrołęki. Via Baltica blisko naszego miasta. Zobacz grafikę

possowski
Centrala Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie po wielu miesiącach analiz zadecydowała się ostatecznie zarekomendować wariant trasy Via Baltica (na grafice kolor czerwony), który jest najkorzystniejszy dla Ostrołęki.
Dobra wiadomość dla Ostrołęki. Via Baltica blisko naszego miasta. Zobacz grafikę

Trasa obwodnicy Łomży będzie przebiegała po zachodniej stronie miasta, czyli najbliżej Ostrołęki. Inne warianty zakładały m.in. ominięcie Łomży od wschodu.

Centrala Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie po wielu miesiącach analiz zadecydowała się ostatecznie zarekomendować właśnie ten wariant (na grafie kolor czerwony).

Fragment Via Baltiki (czyli S61), od Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna włącznie z obwodnicą Łomży zaczyna się od węzła Podborze i górą przechodzi nad linią kolejową Ostrołęka - Łomża.

Potem biegnie równolegle do drogi wojewódzkiej, a następnie omija Łomżę od strony zachodniej. Dalej przecina Narew estakadą o długości niemal 1200 metrów. Później zbliża się do istniejącej DK 61. Tam od obwodnicy Stawisk, wschodnia jezdnia S61 została zaprojektowana po śladzie istniejącej drogi. Kończy się na obwodnicy Szczuczyna.

Samą budowę przewidziano w perspektywie lat 2014-2020, jednak na razie inwestycja znajduje się na tzw. liście rezerwowej.

Jak stwierdził rzecznik białostockiej GDDKiA daje to "pewne szanse" na realizację obwodnicy w tym terminie. Przypomnijmy, droga ma być częścią europejskiego korytarza transportowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na to.com.pl Tygodnik Ostrołęcki