Jesteś tu: Strona główna Zdrowie Artykuł

Jak się odżywiać żeby schudnąć?

Dodano: 16 października 2009, 12:17 Autor:

Chcesz zrzucić zbędne kilogramy? Postanawiasz ćwiczyć i przejść na dietę. W tym czasie wielu z nas, kuszą tak zwane diety "cud”, których twórcy obiecują szybki efekt schudnięcia.
Jak się odżywiać żeby schudnąć?

(fot. Fot. sxc.hu)

Przeczytaj więcej

Katarzyna Pędzich, właścicielka Centrum Odnowy Energia w Ostrołęce i instruktorka fitness, przestrzega przed takimi "łatwymi” rozwiązaniami i radzi, jak połączyć ćwiczenia i dietę, by nie zniszczyć swojego zdrowia.
– Nie każda dieta "cud” jest tak cudowna, jak to reklamują jej twórcy – zaznacza pani Kasia. – "Cud” niszczącej redukcji może owocować m.in. obniżeniem sił systemu mmunologicznego (odpornościowego) organizmu. Najważniejszą sprawą jest utrzymanie dobrego stanu zdrowia, a nawet jego poprawa. To jest główny cel dobrej diety redukcyjnej. Tym celem nie może być odtłuszczenie organizmu poprzez jego niszczenie. Odtłuszczenie i modelowanie sylwetki powinno być pozytywnym "działaniem ubocznym” diet służących zdrowiu.

Jak zatem powinniśmy się odżywiać, by schudnąć i utrzymać zdrowie?
– Raczej nie jest już tajemnicą, że dieta oparta na jednym dziennie posiłku, czy też dwóch, a nawet trzech – to zbyt mało – zaznacza pani Kasia. – Znający problematykę słusznie podkreślają, że w dobrym kierunku idą ci, którzy spożywają posiłki regularnie, co trzy, maksimum co cztery godziny. Oczywiście w mniejszych ilościach. Przyjmując, że tych posiłków będzie pięć – doskonałym pomysłem w diecie redukcyjnej jest wprowadzenie węglowodanów wyłącznie w posiłku pierwszym i trzecim. Posiłki drugi i czwarty powinny być ich pozbawione. Ważne, by przede wszystkim przyjmować węglowodany złożone, wolno rozkładające się w przewodzie pokarmowym. Są to m.in. kasza, makaron razowy, ryż brązowy, chleb razowy.
Trzeba pamiętać, że posiłek po treningu zawsze musi zawierać węglowodany. Ważne jest bowiem uzupełnienie zapasów glikogenu (potocznie nasza energia), utraconych podczas wysiłku. Nie można też zapominać o jedzeniu odpowiedniej ilości białka, które jest budulcem mięśni. Raczej nikomu nie zależy, by chudnięcie powadzało się do utraty masy mięśniowej.

Czytaj więcej o:
  • ćwiczenia
  • dieta
  • fitness
  • zdrowie
Przeczytaj kolejny artykułzamknij okno X

Magnetyczna siła bransoletki

Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
alarm24 Kliknij i wyślij nam swojego newsa!
Brak ankiety.

Kontakt z reklamą »

Kontakt z redakcją »

Kontakt z marketingiem »

Kontakt z kolportażem »

Zadzwoń 29-764-22-82

Napisz maila:

Serwisy tematyczne

Serwisy społecznościowe

to.com.pl jest częścią grupy Media Regionalne

Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie zastrzegają, iż rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.to.com.pl jest dozwolone wyłącznie z zachowaniem warunków korzystania z treści. Jakiekolwiek użycie treści wykraczające poza ww. warunki jest zabronione bez pisemnej zgody Mediów Regionalnych i nabycia licencji. Sprawdź, w jaki sposób możesz uzyskać licencję na wykorzystanie treści.

Naruszenie tych zasad jest łamaniem prawa i grozi odpowiedzialnością karną.

Polityka dotycząca plików cookie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie. 2001-2014.